Zapraszamy do udziału w Jarmarku Mieszczańskim.
REGULAMIN JARMARKU
JARMARK MIESZCZAŃSKI W ZŁOTORYI, zwany dalej „JARMARKIEM” jest imprezą handlową dla osób prowadzących działalność gospodarczą, firm oraz osób stowarzyszonych, zrzeszonych, twórców ludowych i rękodzieła artystycznego, przedsiębiorców posiadających w swym asortymencie wyroby jak najbardziej zbliżone do tematyki Jarmarku.
ZASADY OGÓLNE
- Organizatorem Jarmarku jest Urząd Miejski w Złotoryi, Muzeum Złota oraz Złotoryjski Ośrodek Kultury.
- Jarmark odbywać się będzie na złotoryjskim Rynku Górnym w terminie 5-7 grudnia 2025 r.
- Inauguracja Jarmarku odbędzie się w piątek, 5 grudnia o godz. 17.00.
- Wystawcy mogą rozstawiać stoiska (od godz. 9.00) oraz handlować od piątku, 5 grudnia.
- Handel może odbywać się w godz. 10.00-18.00
- Część handlową Jarmarku stanowi ekspozycja stoisk osób prowadzących działalność gospodarczą, firm oraz osób stowarzyszonych, zrzeszonych, twórców ludowych i rękodzieła artystycznego, przedsiębiorców posiadających w swym asortymencie wyroby jak najbardziej zbliżone do tematyki Jarmarku.
- W ramach Jarmarku możliwe jest również wystawianie stoisk promocyjnych, edukacyjnych innych firm.
- Celem Jarmarku jest m.in. promocja Wystawców poprzez prezentacje i sprzedaż oferowanego asortymentu.
- Organizator udostępnia Wystawcom stragan wystawienniczy (odpłatnie; drewniany domek o wymiarach 2×3 m). Jednocześnie informujemy wystawców o ograniczonej liczbie stoisk – decyduje kolejność zgłoszeń.
- Organizator nie przyjmuje więcej niż 2 stoisk z takim samym lub podobnym asortymentem.
- Bezwzględnym wymogiem stawianym przez Organizatora jest estetyczny wygląd stoiska.
- Wystawcy zobowiązują się do uszanowania charakteru wydarzenia i miejsca, poprzez niewystawianie towarów sprzecznych ze specyfikacją Organizatora oraz odpowiednią aranżację stoiska, jeżeli Organizator uzna to za konieczne. Wystawcy zobowiązują się również do usunięcia tych elementów swej oferty, które Organizator uzna za niemożliwe do pogodzenia z charakterem Jarmarku Bożonarodzeniowego.
- Z uwagi na publiczny charakter wydarzenia Organizator zastrzega sobie prawo do wykonywania podczas Jarmarku zdjęć grupowych, fotorelacji i filmików, których rozpowszechnianie – zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. 2019 poz. 1231) – nie wymaga wyrażenia zgody przez osoby biorące udział w wydarzeniu.
- Grupowe zdjęcia, fotorelacje i filmiki mogą być publikowane na stronie internetowej Miasta Złotoryja, Złotoryjskiego Ośrodka Kultury oraz Muzeum Złota, profilu Miasta Złotoryja, Złotoryjskiego Ośrodka Kultury oraz Muzeum Złota w mediach społecznościowych oraz w innych mediach (m.in. prasa lokalna).
- O zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z art. 13 ust. 1-2 oraz art. 26 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – zwanego „RODO”. Organizator informuje poprzez udostępnienia informacji na ten temat stanowiącej załącznik do karty zgłoszenia. Administratorem danych osobowych jest Złotoryjski Ośrodek Kultury, pl. Reymonta 5, 59-500 Złotoryja, NIP: 694-000-72-83; kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@zlotoryja.pl, nr tel. 76 8779164.
- Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 października 2025 r. lub do wyczerpania miejsc.
- Wypełnienie i wysłanie podpisanej Karty Zgłoszenia Wystawcy jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu.
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w Jarmarku oraz zwrotu opłaty za stoisko tylko w przypadku, gdy fakt ten zgłosi Organizatorowi mailowo (muzeumzlota@o2.pl) do dn.27.11.2025 r.
- W przypadku nieprzybycia Wystawcy na Jarmark opłata za stoisko wystawiennicze nie zostanie zwrócona.
- Jednorazowa opłata za stoisko (na 3 dni):
- Stoisko własne (namiot 3 m x 3 m) – 200 zł
- Stoisko własne (namiot 3,5 m x 3 m) – 230 zł
- Stoisko własne (namiot 4 m x 3 m) – 260 zł
- Stoisko własne (namiot 4,5 m x 3 m) – 300 zł
- Stoisko własne (namiot 5 m x 3 m) – 330 zł
- Stoisko własne (5,5 m x 3 m) – 360 zł
- Stoisko własne (namiot 6 m x 3 m) – 400 zł
- CAŁE stoisko od Organizatora (domek drewniany 2 m x 3 m) – 300 zł OGRANICZONA
- POŁOWA stoiska od Organizatora (domek drewniany współdzielony 2 m x 1,5 m) – 150 zł ILOŚĆ
WARUNKI UDZIAŁU
Warunkiem udziału w Jarmarku jest:
- wypełnienie Karty Zgłoszenia Wystawcy oraz Oświadczenia w sposób czytelny i kompletny,
- podpisanie Karty Zgłoszenia oraz Oświadczenia przez osobę lub osoby umocowane prawnie do reprezentowania podmiotu zgłaszającego uczestnictwo,
- przesłanie do dn. 31 października 2025 r. wypełnionej i podpisanej Karty Zgłoszenia oraz Oświadczenia elektronicznie na adres e-mail: muzeumzlota@o2.pl (skan wypełnionego i podpisanego formularza) lub dostarczenie osobiście do Muzeum Złota, ul. Zaułek 2, 59-500 Złotoryja (w godzinach otwarcia Muzeum Złota: wtorek-piątek 9.30-16.00, sobota 9.30-15.30).
- Uzyskanie od Organizatora potwierdzenia uczestnictwa w formie mailowej. Przesłanie Karty Zgłoszenia nie jest równoznaczne z przyjęciem zgłoszenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia oferty uczestnictwa bez podania przyczyn.
- uiszczenie opłaty za stoisko (zgodnie z pkt. 17 ZASAD OGÓLNYCH) do dn. 20.11.2025 r. na
nr konta 58 8658 0009 0000 3245 2000 0010
Złotoryjski Ośrodek Kultury
pl. W. Reymonta 5
59-500 Złotoryja
W TYTULE NALEŻY WPISAĆ „JARMARK” ORAZ IMIĘ I NAZWISKO/NAZWĘ OKREŚLONĄ W KARCIE ZGŁOSZENIA
- Zgłoszenie uczestnictwa jest równoznaczne z udziałem w Jarmarku w godzinach od
10.00-18.00. Ewentualne zmiany dotyczące godzin prowadzenia działalności handlowej muszą być ustalane z organizatorem i wprowadzone wyłącznie za jego zgodą.
PRZEPISY PORZĄDKOWE
- Wystawca zobowiązany jest posiadać wszelkie wymagane dokumenty uprawniające do prowadzenia działalności handlowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Wystawca sprzedający artykuły wymagające odrębnych pozwoleń lub koncesji winien uzyskać od właściwych organów stosowne pozwolenia bądź koncesje.
- Wystawca zobowiązany jest do sprzedaży towarów odpowiednio oznakowanych i posługiwania się legalizowanymi narzędziami pomiarowymi, przestrzegania terminów przydatności do spożycia i trwałości towarów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży.
- Niedopuszczalny jest obrót towarami lub usługami, których posiadanie i oferowanie jest zakazane bądź ograniczone z mocy prawa i obowiązujących przepisów oraz sprzedaż towarów lub usług nieposiadających atestów PZH.
- Ze względu na wymagania PIH, US, PIP, SANEPIDU, BHP, P.POŻ itp. instytucji, Wystawcy są zobowiązani do posiadania aktualnych badań, zezwoleń, certyfikatów itp.
- Wystawca ma obowiązek przygotowania stoiska do godziny 10.00 oraz opuszczenia stoiska po godzinie 18.00.
- Lokalizacja stoiska jest określana przez Organizatora i zależy od warunków organizacyjno-technicznych Jarmarku.
- Wystawiający ma obowiązek zająć stoisko przyporządkowane Wystawcy. Nie ma możliwości zajęcia miejsca innego niż wynika z przydziału. Organizator ma prawo nie wyrazić zgody na zamiany przydzielonych miejsc, gdy koliduje to z ogólną wizją i porządkiem.
- Likwidacja stoiska wystawienniczego od organizatora przed zakończeniem Jarmarku jest zabroniona.
- Wystawca zobowiązany jest po zakończeniu Jarmarku do usunięcia ekspozycji oraz przywrócenia zajmowanej powierzchni handlowej do pierwotnego stanu. Odpady i śmieci należy pozostawić w wyznaczonym do tego celu miejscu. W przypadku nieuporządkowania zajmowanej powierzchni Organizator zleci wykonanie prac porządkowych na koszt i ryzyko Wystawcy.
- Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczeń wjazdu i postoju na terenie Jarmarku.
- Wjazd dla samochodów na teren Jarmarku dozwolony jest wyłącznie w celu dokonania wyładunku w godz. 9.00-10.00. Na terenie Jarmarku obowiązuje CAŁKOWITY ZAKAZ PARKOWANIA POJAZDÓW zaopatrzeniowych, w szczególności w pobliżu stoisk.
- Pojazdy należy pozostawić na miejscu parkingowym (na terenie miasta parking w piątki jest płatny, w soboty oraz niedziele – bezpłatny. Bezpłatny parking, także w piątek, znajduje się przy ul. Sportowej, niedaleko Stadionu Miejskiego).
- Na terenie stoisk handlowych obowiązuje zakaz palenia tytoniu, używania otwartego ognia oraz eksploatowania grzejnych urządzeń elektrycznych (tj. grzałek, grzejników, piecyków elektrycznych).
- Wystawcy obsługujący punkty gastronomiczne, przy których jest kontakt z otwartym ogniem zobowiązani są do wyposażenia stoisk w gaśnice proszkowe ABC.
- Zabrania się wylewania pozostałości oraz wyrzucania odpadów do kratek ściekowych i studzienek kanalizacyjnych.
- Zabrania się podłączania energii elektrycznej we własnym zakresie. Przyłącza elektryczne wykonywane są wyłącznie za zgodą Organizatora, chęć przyłącza należy zaznaczyć w Karcie Zgłoszenia.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za asortyment wystawiony na stoisku, za uszkodzenia powstałe na osobie lub mieniu Wystawcy przed, po i w trakcie trwania Jarmarku, za szkody spowodowane kradzieżą, ogniem, wichurą, deszczem, zamieciami śnieżnymi, eksplozją, zalaniem wodą, przerwą w dostawie lub przepięciem prądu i innymi przyczynami losowymi.
- Organizator informuje, iż po godz. 18.00 na terenie Jarmarku zapewniona jest Ochrona, czuwająca nad bezpieczeństwem pozostawionych stoisk wystawienniczych.
- Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania wydawanych przez Organizatora, Policję i Straż Miejską poleceń porządkowych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zastrzega sobie w przypadku zaistnienia okoliczności od nich niezależnych w szczególności takich jak: siła wyższa, decyzje władz państwowych, niesprzyjająca pogoda prawo do odwołania, częściowego zamknięcia, skrócenia lub przełożenia terminu Jarmarku. W takich przypadkach Wystawcy nie przysługuje Wystawcy prawo do odszkodowania.
- Organizator ma prawo do usunięcia Wystawcy z terenu Jarmarku w przypadku:
- braku wcześniejszego zgłoszenia i prowadzenia handlu bez wiedzy i zgody Organizatora,
- niestosowania się do ustaleń Regulaminu.
- Ewentualne uwagi uczestników powinny być niezwłocznie zgłaszane Organizatorowi w formie pisemnej.
- Reklamacje złożone po zakończeniu imprezy nie będą uwzględniane.